WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Bilim dünyasına damga vuran deney! Casus arılar gerçek oldu

Çinli araştırmacılar tarafından arıların beyinlerine yerleştirilen küçük cihazlar sayesinde, arilar sibernetik organizmalar haline dönüştürüldü. arıların sırtına konumlandırılan ve küçük iğneler aracılığıyla doğrudan beyine bağlanılabilen bir …

Alzheimer’a virüsler mi yol açıyor?

On yıllardır Alzheimer hastalığının potansiyel nedenleri ve tedavisi üzerinde çalışan Prof. Ruth Itzhaki, dünya çapında yaklaşık 57 milyon insanı etkileyen bu sorunu çözmek için bir atılım arayışında.

Evreni anlayış biçimimizi değiştirecek teleskoptan ilk görüntüler

Vera Rubin Teleskobu’nun Dünya’ya çarpma mesafesindeki gök taşlarını tespit etmesi ve Samanyolu Galaksisi’ni de haritalaması bekleniyor.

Ümraniye Belediyesi sporcusu Okan Aydoğan, Dünya Şampiyonası Milli Takım kadrosunda

Ümraniye Belediyesi Spor Kulübü’nün başarılı sporcusu Okan Aydoğan, 2025 UCI Dağ Bisikleti Eliminator (XCE) Dünya Şampiyonası için milli takım kadrosuna seçildi.

Android 16 yayınlandı! Yenilikler neler?

Google, Android 16 ile daha fazla özelleştirme seçeneği sunuyor. Güvenlik tarafı ve erişilebilirlik için de iyileştirmeler bulunuyor.

Vivo’dan ezber bozan hareket: Gözler Apple’a döndü

Akıllı telefon ve giyilebilir teknoloji pazarında uzun süredir devam eden ekosistem kilitlenmesi, Vivo’nun bu cesur adımıyla kırılabilir mi sorusunu akıllara getirdi. Teknoloji dünyasının önde gelen isimlerinden David Nield’in de dikkat çektiği bu …