Eski İsrail Başbakanı: İran’a gizlice Starlink soktuk

Eski İsrail Başbakanı Naftali Bennett, bugün yaptığı açıklamada, İsrail’in İran’daki hükümet karşıtı protestoculara yardım etmek amacıyla ülkeye Starlink internet alıcıları kaçırdığını kabul etti. Bennett, Başbakan Binyamin Netanyahu hükümetinin bu planların devamını getiremediğini belirtti. Reuters ajansının aktardığına göre Kudüs’te düzenlenen JNS Uluslararası Politika Zirvesi’nde konuşan Bennett, görevde olduğu 2021-2022 döneminde “internet ve sosyal ağların sürekliliğini sağlayacak on binlerce Starlink alıcısının edinilmesi ve İran’a kaçırılması sürecini” başlattığını ifade etti. Elon Musk’ın kurucusu olduğu SpaceX şirketine ait olan Starlink, uydu üzerinden internet bağlantısı sağlıyor. İran yönetimi daha önce de ABD ve İsrail’i, ulusal güvenliğini sarsmak amacıyla ülkeye yasa dışı yollarla bu cihazları sokmakla…